Friday 14 December 2012

Gratis gesprek over Uit elkaar gaan

Elk jaar zien we bij het Nibud na de zomer piek op vragen over alimentatie. Wat een aangename vakantie had moeten zijn, was het begin van het einde van de relatie. De timing van het thema "Breaking Up" door de Pointer in Geld Tellers is ook goed gekozen.
Special 'Breaking'
Voor deze speciale themaweken, van 20 augustus tot 31, hebben we de meest gestelde vragen over dit onderwerp Nibud zet een rij. Vragen als:Hoe wordt kinderalimentatie berekend?Wat moet ik regelen financiële zaken als we uit elkaar?Hoe kunnen we co-ouderschap regelingen?
Maar vragen over de omgangsregeling en of een nieuwe relatie van invloed op de alimentatie.
Te veel informatie ...
Op uitnodiging van de Geld Tellers, kon het Nibud locatie consument vragen over 'Geld en breakup' antwoord. Ik was de aftrap doen in Amersfoort en collega's Jasja Bos de volgende dag in Den Bosch. In Amersfoort was niet de storm, misschien omdat het was erg warm die dag.
De mensen die ik om (per ongeluk alleen vrouwen) sprak, had vragen over hoe ze de echtscheiding te regelen, vooral voor de kinderen en hoe te handelen als een partner niet bereid is om samen te werken. Is het verstandig om een ​​advocaat of een bemiddelaar te nemen hebben? Ze hadden naar informatie gezocht op het internet, maar het zien van de de bomen het bos niet meer. Zoveel informatie ... ze wisten niet waar te beginnen.
Objectief
Van deskundigen uit hun omgeving werden ze gevraagd en ongevraagd advies over de manier waarop zij zich hadden gevestigd de scheiding. Dit kan ter ondersteuning van de emotionele kant tot het uiteenvallen van natuurlijk spelen. Zoveel andere mensen hebben ervaren dezelfde ... dat geeft herkenning en het gevoel dat je zou gaan komen! Maar zie je, als het gaat om financiën, mensen vooral op zoek zijn naar objectieve informatie: Wat betekent dit voor mij? Wat moet ik doen in mijn situatie?
Om dit te doen, zou men de voorkeur aan een onafhankelijke partij, in dit geval om het Nibud of Money Counter. Ze willen goed voorbereid voordat een (dure) advocaat of mediator te raadplegen. Dit was een van mijn collega's in Den Bosch. Het is belangrijk voor mensen om te weten wat er allemaal is betrokken bij een echtscheiding. En weten waar je (samen) ten minste eens te zijn.
Bewust kiezen
Ik vond het leuk en interessant om te doen. Zeker om te zien wat sommige mensen noemen zich meebrengt. Door dingen uit, til de dubbelzinnigheid wegnemen, waardoor een betere focus op de dingen die voor hem / haar belangrijk is. Zaken, die hen helpen om een ​​bewuste eigen keuze ...

View the original article here

No comments:

Post a Comment