Monday 24 December 2012

Nibud en GGN pakken schuldenproblematiek bij huurders aan

Achterstand in de betaling van de huur is een belangrijk signaal voor de ontwikkeling van problematische schulden. Uit onderzoek van het Nibud * blijkt dat huurders hebben meer kans op financiële problemen dan kopers. 58% van de huurders is moeilijke maand rond met zijn geld. Daarnaast huurders meer rood dan kopers. Reden voor het Nibud (Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting) en GGN samen te werken aan een sterke sociale huisvesting te creëren en hen te helpen (betalings) problemen in een vroeg stadium. GGN heeft veel woningen als opdrachtgever en is daarom ervaren expert op het gebied van schuldenproblematiek.
1 op de 10 woonlasten te laat betaalde
Nederlanders hebben slecht zicht op het hoogtepunt van hun vaste kosten. Een kwart van de Nederlandse huishoudens kan geen schatting van de hoogte van de huur of hypotheek. 11%, de huur of hypotheek op zijn minst 1x betaald eind vorig jaar. Huurders zijn vaak maandelijks rode (22%) dan huishoudens met een huis (17%). 57% van de huurders een lening, in vergelijking met 49% van de kopers. Volgens het Nibud is juist grip op geld is belangrijk om problemen te vermijden. Het instituut helpt met zijn 'roadmap' naar 4 stappen grip geld.
Vroege detectie
Woningcorporaties en de sociale partners hebben een groot belang bij het aanpakken van beginnende schulden, zodat de totale huurachterstand te verminderen en te voorkomen re uitzettingen. Vroege identificatie van (betalings) problemen is dan ook een sleutelbegrip in de aanpak van corporaties. Nibud GGN en dus langs de workout "Vroege Opsporing en preventie van huurachterstanden" ontwikkeld. Deze training biedt medewerkers van bedrijven kennis en vaardigheden zijn schuld problemen met huurders. Deze woningcorporaties handgrepen aan huurachterstand te voorkomen.
In lijn met deze vroege opsporing is GGN's Check Social. Deze controle kan een risico van de gevestigde aspirant-huurder. Zo verhuurders in een vroeg stadium of ze te helpen en / of extra begeleiding te bieden aan een kandidaat-huurder, zoals verhuur overleg. Dit gebeurt vaak in samenwerking met de gemeente, de sociale partners en / of schuldbemiddelaar. Door directe begeleiding of hulp aan deze mensen kan een lease-verplichtingen te voorkomen is ontstaan ​​en de mensen thuis worden uitgezet. De training Nibud en GGN hebben ontwikkeld zorgt ervoor dat bedrijven problemen zijn eerder geïdentificeerde of zelfs voorkomen.
Voorzitter GGN, Henk Keizer: ". Huurders zijn een belangrijke risicogroep voor schuldenlast Door onze krachten te bundelen met het Nibud bundeling kunnen we echt betekenen voor deze groep GGN wil een positieve en maatschappelijk aanvaardbare bijdrage aan het helpen voorkomen van huurachterstanden.".
Over GGN
GGN is de grootste credit management organisatie in Nederland. In GGN werken circa 1.350 medewerkers, waarvan meer dan de helft als incassospecialist. Daarnaast zijn er 150 (kandidaat) gerechtsdeurwaarders en 55 juristen. GGN de ​​28 vestigingen in het land en biedt landelijke full-service credit: minnelijke incasso en juridische incasso binnen een organisatie, met eigen kantoren. Maar ook verzorgen van facturering, de gehele schuld management advies om vast te stellen of het verbeteren van de krediet-proces, personeel, training en opleiding van managers debiteuren, incassobureaus en deurwaarders. De missie van GGN is om de business performance van haar klanten te verhogen door het voorkomen, te beheersen en te verminderen kredietrisico's.

View the original article here

No comments:

Post a Comment