Wednesday 19 December 2012

Het wordt weer donker

Het is niet alleen de val. Natuurlijk is donkerder eerder in de herfst. Binnenkort om vijf uur, de gordijnen dicht en de lichten in het huis. Donkerder. Langzaam het weer donkerder.
Niet alleen de val dat alles donkerder shows. De gevolgen van mijn COPD er iets donkerder van mezelf. Na mijn laatste ziekenhuisopname, het was gewoon een beetje beter, maar ik heb sterk de indruk dat het nu langzaam begint een beetje slechter te gaan. Regelmatig ben ik weer kortademig en soms is het zo erg dat ik toch zo ver weg wat moet zuurstof toedienen.
Soms was ik een beetje moedeloos. Waar gaat dit heen? Hoe lang kan ik gaan zonder het idee dat dit echt geen leven meer? Ik weet het echt niet en om eerlijk te zijn heb ik er niet te veel zijn om na te denken over.
Ik liever besteden mijn energie op de dingen die ik het meest genieten. Of om dingen die belangrijk of zelfs noodzakelijk.
Langzaam de rug donkerder. Altijd Enlighten is een optie. De zon in mijn leven maakt gelukkig genoeg licht. Mijn lieve Bella weet altijd een lichtpuntje te bereiken.
Langzaam de rug donkerder en toch ... het licht zal in eerste instantie wel wat overheersen.

View the original article here

No comments:

Post a Comment